vrijdag 11 december 2009

Chanel Eclat La Mousse, z'n geld waard?

Via BeautyReview's Joy kreeg ik een aantal geweldige testers van "dure merken". Ik was namelijk met haar aan het winkelen en we stonden bij Sephora Chanel te bekijken, ik schoot keihard in de lach bij een dagcreme van meer dan 250 euro, beláchelijk! Welk mens, die niet zwemt in het geld, gaat daar nou zijn geld aan uitgeven? Joy vond dat ik de producten van Chanel toch maar moest proberen omdat ze volgens haar echt heel, heel goed zijn. Nou was ze het in het geval van die creme wel met me eens dat het een fikse prijs is maar ze vond toch dat ik sommige merken eens moest proberen om te kunnen oordelen.
Ja... daar heeft ze natuurlijk wel gelijk in. Al kan ik me niet voorstellen dat het nou zooooo'n verschil maakt. Een tube dagcreme bij de Etos is toch ook fijn?



Ik heb dus een aantal producten een tijdje mogen gebruiken en ik moet zeggen dat sommige producten toch wel heel erg overtuigend waren, dat had ik niet verwacht.
De Eclat La Mousse van Chanel bijvoorbeeld, heerlijk zacht romig schuim, de geur is lekker fris maar niet te overheersend en het maakt mijn gezicht zeer prettig schoon na een drukke dag. De meeste cleansers en scrubs die ik heb gebruikt kan ik hooguit 1 keer in de week gebruiken, anders raakt mijn huid in paniek en dan krijg ik pukkeltjes. Deze facewash gebruik ik nu bijna dagelijks en mijn huid lijkt het helemaal geweldig te vinden! Het voordeel bij een aantal van deze producten is dat het wat kost maar dat je ook maar heel weinig nodig hebt. Met de proef die ik kreeg heb ik nu al heel wat keren mijn gezicht schoon gemaakt maar ik ben nog niet eens op de helft.



Soms loont het blijkbaar toch om de wat duurdere producten te bekijken, in dit geval heb ik wel ingezien dat de prijs het product ook werkelijk waard is. Een dagcreme van 250+ euro gaat mij, en mijn budget, toch echt te ver. Maar ik geloof dat deze facewash zijn 30 euro dubbel en dwars waard is. Binnenkort mag hij mooi gaan zijn in mijn badkamer kast!

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook een lastige hoor, de afweging tussen prijs en kwaliteit. Joy en ik hadden het daar gisteren samen toevallig ook nog over.

    Ik gebruik bijvoorbeeld de Natures lijn van Kruidvat, en mijn huid doet tot nu toe een dansje - nergens last van. En voor die prijs kun je wel een hele badkamerkast vol aanschaffen.

    Dus goedkoop is niet altijd duurkoop wat mij betreft.

    Aan de andere kant merk ik wel, bij makeup bijvoorbeeld, dat de duurdere merken vaak langer meegaan, beter aanbrengen en een mooier resultaat geven. En daar betaal je dan wel voor ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi, wat een leuk stukje!! :D

    Tsja, what can I say? Ten eerste: er is ook écht niks mis met een tube crème van de Etos! Als dat prima werkt voor jou dan is dat fantastisch, more power to you! ;-) Lekker blijven gebruiken! However, een tube Etos crème is gewoon écht niet hetzelfde als een tube van Chanel, Dior, Sisley of een andere high-end merk. Dat is onmogelijk! Voor mensen met een probleemhuid of een overgevoelige huid kunnen de duurdere merken echt een uitkomst zijn. Die producten zijn aan zoveel meer onderzoeken onderworpen, zo beter uitgebalanceerd én er worden hogere kwaliteit ingrediënten gebruikt. Wat jij vertelt over jouw gevoelige huid & het niet kunnen gebruiken van facewash ging er bij mij gewoon niet helemaal in, haha! ;-) Ik ben er van overtuigd dat er áltijd wel een product is dat wél past bij jouw huidtype.

    Of je het waard vind om zoveel geld uit te geven aan een product is natuurlijk weer een ander verhaal ;-) Ik vind gezichtsverzorging heel belangrijk en ik merk dat een Chanel of Sisley of whatever het gewoon veel beter bij mij doet. Ik moet ook oppassen voor irritaties én pukkels... ik laat daarom persoonlijk liever die tube van de Etos links liggen. Natuurlijk heb ik ook voorkeuren per (duurder) merk en vind ik niet alles even goed. Zo loop ik met een afstand van minstens 2 meter langs de Clinique counter :P Sommige merken spreken je aan en andere niet…

    Het belangrijkste is dat, als je een duurder merk zou willen proberen, je je goed laat adviseren in de winkel en zelf ook online wat research doet. Ik lees zoveel verhalen van mensen die bijv. een Chanel helemaal afkraken omdat ze een hele voedende crème hebben gekocht voor de zeer droge huid, maar zelf een gecombineerde huid hebben en er dus pukkels etc. van kregen. Tsja… je moet wel weten wat bij jouw huidtype past en niet zomaar iets uit het schap pakken. Maar als je goede producten koopt, die passen bij jouw huid dan kan dat echt een uitkomst zijn.

    En wat betreft de prijzen: ik vind het nog best meevallen. Ik zal zelf niet snel 250,- uitgeven voor een crème, maar tot 100 vind ik persoonlijk nog best acceptabel. Met die bewuste tube van Chanel facewash kon ik 8 maanden doen, met de scrubs zelfs meer dan een jaar! Een potje crème gaat bij mij zéker meer dan een half jaar mee enzovoorts. Natuurlijk kun je nu de discussie voeren over hoeveel je voor de naam betaald en ja, je zal best iets voor het merk Chanel betalen als je een facewash koopt. Ik geloof alleen niet dat je alléén voor het merk betaald. Chanel zal echt geen flut crème verkopen voor 80,-, die hebben ook een naam en reputatie hoog te houden.

    Anyway, laat je dus goed adviseren! Research een product voordat je het koopt & vraag in de winkel om testers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het met jullie allebei eens eigenlijk, er zit aan beide kanten wel een bepaalde waarheid. Goedkoop hoeft zeker niet altijd duurkoop te zijn maar ik merk zelfs al aan mijn dagcremes van La Roche Posay (zo'n 15/20 euro per pomflesje waar ik een half jaar mee doe) dat die kwaliteit beter is dan die van Pure & Nature van Kruidvat terwijl beide prima werkt gaat toch mijn voorkeur uit naar die van LRP. Zoals ik al zei gaan bepaalde bedragen te ver, budget-technisch gesproken maar ik loop niet meer met zo'n boog om duurdere merken heen zoals ik eerst deed. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, nu mijn spulletjes van Estée zijn binnengekomen, ga ik het proefondervindelijk ondervinden (haha wat een zin) - er zit een serum en een dagcreme bij die wat mij betreft behoorlijk aan de prijs zijn, maar toevallig wél geschikt zijn voor mijn huidtype.

    Eens kijken of het verschil maakt, en ook hoe lang ik doe met de proefjes ...

    BeantwoordenVerwijderen