woensdag 16 december 2009

Bloglovin', ken jij het?


Kennen jullie Bloglovin' al? Ik leerde het gisteren pas kennen doordat Annigje via twitter het er over had. Zelf ben ik nog niet zo lang bezig om blogs te volgen, maar nu ik er zelf een schrijf merk ik dat ik het ook heel erg leuk vind om te lezen wat andere dames schrijven en wat hun mening is over bepaalde producten. Wie weet steek ik er nog wat van op? Dus ik lees best veel blogs. Maar het is soms lastig om bij te houden welke blog van wie je al gelezen hebt en wat niet en daar is Bloglovin' dus ideaal voor.

Je kan simpel een account aanmaken en dan blogs, die jij wilt volgen, toevoegen aan je account. Iedere keer als er dan een nieuwe blog is gepost op een van die sites dan wordt dat bijgehouden.

Sommige sites hebben al een bloglovin' icoontje waar je alleen maar op hoeft te klikken om de site toe te voegen aan jouw account. Zoals ik nu heb, kijk maar:



Volgens mij is het een zelfde soort principe als Twitter, zou me niet verbazen als er het zelfde "brein" achter deze site zit. Zo'n beetje de zelfde layout enzo. Maar ik vind dit ideaal want zo krijg ik niet steeds allemaal mailtjes binnen wanneer ik daar even geen zin in heb en als ik blogs wil bekijken hoef ik maar op 1 site in te loggen.

4 opmerkingen:

  1. Jaaa! Super handig :) Ik gebruik het nu een tijdje en ik vind het een super site :) Ik heb jou ook al toegevoegd, vanaf de dag van de oprichting van je blog haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig! Ik maak nu gebruik van RSS feeds. Maar dit ziet er leuk uit en is overzichtelijk. Ik ga eens onderzoeken of dit ook op mijn site kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt handig, ik heb er al een account vanwege een winactie waarbij je dat blog moest volgen via BlogLovin' dus misschien maar eens gaan uitzoeken hoe het precies werkt.

    Nu volg ik veel (nagellak)blogs via RSS Feeds in een apart tabje van m'n Windows Live Mail programma. Van andere blogs, zoals bijvoorbeeld Temptalia die dagelijks meerdere dingen post krijg ik elke avond een mailtje met de posts van die dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. RSS feed lijkt hier waarschijnlijk wel op, alleen vind ik een apart programma fijner. Dan kan ik het voor mn gevoel openen wanneer ik dat wil en mailtjes die anders blijven liggen vergeet ik vaak. Maar probeer het anders eens en kijk wat je zelf fijner vind ik gebruik :D

    BeantwoordenVerwijderen