zondag 7 maart 2010

Review van Essence "Deep Blue Sea"

Tijd voor een nieuwe NOTD, deze lak is een van mijn favorieten: Essence "Show Your Feet". Euh ja... het is dus teennagellak! Met speciale antibacteriële werking. Wat een onzin zeg. Ik heb nou nog nooit iemand horen zeggen 'Nou ik zal je eens wat vertellen, ik heb toch zó vreselijk last van bacteriën in mijn nagellak'. Maargoed, Hema heeft antibacteriële sokken (ja echt!) en Essence heeft antibacteriële nagellak.
Maar afgezien van dat aparte labeltje is deze nagellak heel erg fijn. Essence heeft hem uitgebracht in 8 kleuren en hij kost €1,99.



Deze kleur is de donkerste blauw en hij heet "Deep Blue Sea". Ik vind het een geweldige kleur met een hele mooie glans als het licht er op valt.
Hij droogt vrij snel, binnen enkele minuten is hij grotendeels opgedroogd en je hebt maar 2 laagjes nodig. Hij dekt prima maar het verschilt ook nog per lak, ik heb nog een andere hiervan (komt de volgende keer) en daarvan heb ik maar 1 laagje nodig. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe dik je de laagjes aanbrengt.



Deze lak blijft zo ongeveer 2 tot 3 dagen goed zitten. Op dag 3 begint de lak wel op plekjes slechter te worden (chips die er af gaan) en krijg je van die slijtrandjes bij de rand van je nagel. Voor deze prijs is dit een prima lak waar ik heel tevreden over ben.

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleur! Ik dacht dat de antibacteriële werking betekende dat het ook voetschimmels of iets dergelijks helpt te voorkomen. Maar nu ik erover na denk klinkt dat niet erg logisch :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze nagellak lijn van essence heel fijn! Ik heb er de lichtblauwe en een paarse lak van. Dit kleurtje is een paar keer op internet voorbij gekomen en ik blijf hem erg mooi vinden! Binnenkort een keer de stad in. Ze zijn zo goedkoop dat ik ze niet kan laten liggen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleur!!

    En voor nagellak snap ik dat niet zo goed. Sokken daar kan ik nog inkomen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb 'm ook! (en ook nog andere kleuren). Vind 'm erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kleur, moet maar weer eens langs het kruitvat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw gave kleur! Volgens mij heb ik ook zo iets gekocht laatst, van Orly, binnen kort even swatchen om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem ook erg mooi. Hoe verzinnen ze het he, antibacteriele nagellak...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleur zeg! Ga toch ook maar eens een kijkje nemen voor deze lakjes!

    BeantwoordenVerwijderen