dinsdag 30 maart 2010

Essie "Matte About You"

Zoals ik eerder al schreef heb ik onder andere de matte topcoat "Matte about you" op de kop getikt. Ik ben namelijk gek op matte nagellak. Ik weet dat een hoop mensen het niks vinden maar mij maak je er heel gelukkig mee ;)

Ik weet dat ik geen uitzondering ben als ik meteen alles wil proberen als ik nieuwe spulletjes binnen heb. En deze topcoat wilde ik echt op zo ongeveer ieder lakje gaan proberen wat ik heb. Maar daar had ik natuurlijk geen tijd voor dus ik hem me beperkt tot 4 lakjes waarmee ik dit wilde proberen.
Kijk maar mee:

"Jade is the new black" van Opi hadden jullie al voorbij zien komen als swatch maar ik wilde deze kleur ook heel graag eens mat zien. De creamy lak blijft schitterend van kleur en het matte effect vind ik erg leuk. Het glanzende effect benadrukt wel de mooie kleur vind ik dus ik denk dat ik deze toch vaker met een glanzende finish zal dragen.


Naar het resultaat bij deze nagellak, met een mooie paarse glitter, was ik ook erg benieuwd. Het is moeilijk op de foto te krijgen maar de glitters zie je nog wel mooi door het matte effect heen. Ik vind dit wel mooi, maar niet "omg ik wil niet meer zonder" mooi.


"Purple heart" van Gosh is een nagellak waar ik het effect heel bijzonder van vind. De lak heeft namelijk een aparte groene glans als je er in een bepaalde hoek naar kijkt, en een paarse glitter die ik mooi vind. Ik was dus ook benieuwd wat de topcoat hier mee zou doen.
Nou... niks. De groene glans valt behoorlijk weg door de topcoat en de kleur die achter blijft is een beetje "vuil paars". Nee deze lak ga ik niet met matte topcoat dragen.


Ik heb eens een matte lak gezien met toch een soort metallic glans en ik verwachtte dat eigenlijk ook te krijgen met deze lak. En dat klopte!
Dit is Gosh "Orange drops" van de aankomende lente collectie. Ik vind deze kleur lak niet echt mijn smaak maar de matte topcoat maakt er iets bijzonders van. Dit effect vind ik heel erg mooi!



Wat vinden jullie van deze swatches? Als ik hierna nog een nagellak swatch doe, zal ik ook proberen er steeds een nagel met "Matte about you" bij te doen zodat je dat effect ook meteen kan zien.

8 opmerkingen:

  1. Gave kleuren, ik vind die knaloranje wel erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben gek op de matte topcoat! Vooral in combi met grijs is het heel mooi,... Leuke foto's en ik had zelf ook al in gedachten om Orange Drops te gebruiken met de matte topcoat,..nu ga ik het zeker weten doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik draag graag een matte topcoat over glitterlakjes, holografische lakjes en flakies. Dan krijg je vaak onverwacht mooie effecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, mooi effect geeft die matte topcoat. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zelf niet enorm wild van matte nagellak om dat ik de voor (als ze nog glanzen) vaak mooier vind dan met de matte about you. Toch denk ik dat bij sommige kleuren het wel mooi is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de laatste combi het best geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Girl from Arnhem: Ja die is met die topcoat veel mooier vind ik. Zo wil ik hem nog wel ens dragen :D

    @ Springlover: Hmm goed idee met grijs, dat ga ik nog eens proberen. Kan me wel voorstellen dat dat een beetje een krijtbord effect geeft?

    @ Xibalbasblog: Absoluut :D

    @ Kwarnst: goede tip, ga ik binnenkort proberen, dank je :D

    @ Anne: thnx, hij is echt heel leuk om mee te experimenteren :D

    @ Ann: Daar ben je niet de enige in, ieder zo zijn voorkeur toch? We hoeven niet allemaal hetzelfde leuk te vinden ;)

    @ Jessica: dat vind ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen