zondag 2 mei 2010

Review: Sabon Eye Cream

Het is echt heel erg, vanmorgen werd ik wakker en het eerste wat ik dacht was "oeh, nog maar 1 nachtje slapen" hahaha. Ik vond jullie nieuwsgierige reacties gisteren erg leuk, een beetje teasen mag wel, toch? ;)
Maargoed, morgen is het zo ver :D *stuiter*

Een tijdje geleden heb ik op de BeautyReview meeting een oogcreme gekocht van Sabon. Ik gebruik hem nu al een tijdje dus het leek me tijd om even wat er over te schrijven.

wat doet het?
De Eye cream van Sabon is gemaakt van een innoverende formule gebaseerd op witte thee-extracten met avocado-olie, zeewier en aloë vera. Licht, verkoelend en rijk aan antioxidanten verzorgt deze crème de huid rond je ogen optimaal.

Geen hele bijzondere beloftes dus. Dat is eigenlijk al positief. Ik wordt altijd een beetje kriebelig als ik lees over razend bijzondere formules waardoor je er jaaaaaren jonger uit zou gaan zien, je voor eeuwig rimpelloos blijft en het de 800 tekenen van ouder worden bestrijd.



Deze creme zit in een erg klein potje. Schattig, maar klein. Maar je hebt dan ook heel weinig nodig, ongeveer de hoeveelheid van een speldenknop per oog. De (zeer opdringerige) verkoper beloofde dat je er ongeveer 9 maanden mee zou kunnen doen. Ik gebruik het nu een maand en er is nog maar heel weinig uit het potje dus dat zou zo ongeveer wel kunnen kloppen.

De creme is heel erg licht en trekt erg snel in. Ik gebruik deze oogcreme het liefst overdag, in de avond vind ik het fijner om een iets vettere oogcreme te gebruiken. Ook gheeft het een heel fris gevoel, erg fijn in de ochtend dus maar toch heb ik ook het gevoel dat hij genoeg voedt.

Deze creme heeft maar 1 nadeel en dat is dat ik hem behoorlijk aan de prijs vind. Hij kost 25 euro en nou is dat geen enorme hoofdprijs maar het is wel meteen de duurste oogcreme die ik ooit gehad heb. Geen enkel product van Sabon is echt goedkoop te noemen en ze hebben nog veel duurdere cremes (ze hadden er ook nog eentje van 60 euro) maar toch denk ik dat ik deze oogcreme hierna niet nogmaals zal kopen. Hij werkt fijn maar voor mijn gevoel niet veel beter dan bepaalde cremes van de drogist die ook nog goedkoper zijn.
Als je niks om prijsjes geeft dan is deze absoluut een aanrader maar zelf ga ik toch over een maandje of 9 naar iets anders op zoek.

13 opmerkingen:

  1. Ik hou van spullen van Sabon!! En ben erg nieuwsgierig wat er morgen gaat gebeuren?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm Sabon ziet er altijd zo leuk uit maar helaas duur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 25 euro is inderdaad aan de dure kant voor ene oogcreme. Maarja bij Sabon vind ik alles wel een beetje aan de dure kant! Heel leuk maar behoorlijk duur, dan ga ik liever naar The Body Shop of Lush

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jeutje 25 euro. maar ja als die goed is?
    denk toch dat ik eerder voor een iets goedkopere ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Selina: ik heb er veel zin in. En het is niet alleen voor mij leuk maar juist voor lezeressen. ;)

    @ Maaike: dank je :D

    @ Hanne: klopt, ik vind Sabon een enorm leuke winkel en alles ziet er mooi uit. Maar er hangt ook een stevig prijskaartje aan. :(

    @ Kim: ja ben ik wel met je eens, al vind ik de producten van kwalitatief Lush minder goed dan die van Sabon.

    @ Eva: haha ja het is best een prijs, en een heel inieminie potje haha. Er zijn vast ook goede budget oogcremes te koop maar soms moet je eens iets anders proberen he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je schrijft altijd van die fijne, duidelijke reviews :) Heel prettig om te lezen!

    Maar...ouch, ja da's me toch iets te duur. Ik blijf maar bij de Kruidvat Pure & Nature oogcrème hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die verpakking ziet er inderdaad leuk uit. Misschien zou ik wel 25 euro willen betalen voor een oogcrème, maar dan moet-ie wel heel goed zijn! Ik blijf ook bij mijn Kruidvat cremepje.
    Wel fijne review!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind Sabon ook wat aan de dure kant, maar de spulletjes zien er wel mooi uit en wat ik heb geprobeerd is heel fijn. Is het trouwens beleid bij Sabon om opdringerig te doen tegen klanten, daardoor ben ik in ieder geval minder geneigd naar binnen te stappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je crème bevalt Drus. Ik vond die van 60 euro toen erg fijn, maar wel reteduur. Ik blijf ook lekker bij mij cheap-ass oogcrème van de nature lijn van superdrugstore en die van de Lidl met Aloë Vera. Ik vergeet het toch meestal op te smeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Suzy: oh dank je, wat een compliment :D Die pure & Nature oogcreme heb ik nu voor de nacht, die is ook erg fijn!

    @ Hecate: Ja vind ik ook, Sabon is niet goedkoop. Ik ken alleen deze creme dus kan weinig zeggen over de kwaliteit van hun andere spulletjes. Maar wat ik zag sprak me wel aan :) Oh over de verkoper: ja ik vond in beide Sabon winkels waar ik ben geweest de verkopers behoorlijk opdringerig.

    @ Meyke: Ja die was inderdaad heel prettig, maarja... 60 euro! Haha jij hebt dan ook een geweldige huid, tenminste wat ik op de meet kon zien. Niks van te zien dat je niet altijd smeert haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ik hoor dat de producten te vergelijken zijn met de kracht van La Mer, dan is 20 euro voor een scrub toch een prikkie? Zie ook Nicoline Vindt op www.lovestohave.com http://www.lovestohave.com/nicolinevindt/194

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er goed uit maar wel erg duur ja...

    BeantwoordenVerwijderen